U gebruikt een verouderde internetbrowser.
We raden u aan om de meest recente internetbrowser te installeren voor de beste weergave van deze website.
Een internetbrowser die up to date is, staat ook garant voor veilig surfen.

De luxevastgoedmarkt is wat leeggekocht'

Voor Michael Deroose (40) lag de pandemie mee aan de basis van zijn beste jaar ooit. In België verdubbelde het aantal bezoekers op luxevastgoed.be tot 350.000 per maand. Het aantal contactaanvragen groeide nog meer.
Luxe, vastgoed en online zijn de rode draad in het professionele leven van Deroose. Samen met zijn vader zat hij in Car Company Deroose in Merelbeke, een onafhankelijke dealer van ‘kwalitatief hoogstaande wagens’. In 2009 werd hij (luxe)vastgoedmakelaar in Sint-Martens-Latem. Omdat hij zo ontgoocheld was over het onlineaanbod voor luxevastgoed richtte hij in 2014 Luxury Leads op.
Sinds begin dit jaar is het aantal makelaars op onze website met 20 procent gestegen.

Luxury Leads bundelt luxevastgoed, dito wagens en boten en biedt ze via diverse onlineplatformen en luxemagazines aan een select publiek aan. ‘We zijn in 2014 begonnen met 500 panden van 20 makelaars. Vandaag staan 2.800 panden van 186 makelaars op onze website. Sinds begin dit jaar is het aantal makelaars met 20 procent gestegen. We zitten wel onder ons record van 3.500 panden op onze website midden vorig jaar. Door corona is de markt voor een stuk leeggekocht’, zegt Deroose. De makelaars betalen een abonnement per maand. Voor minder dan vijf panden is dat 125 euro per maand.
Luxevastgoed.be dekt 85 procent van het luxeaanbod in België. Het wil de marktleider worden voor de Benelux. Door corona en een ook daar leeggekochte markt blijft het aanbod in Nederland voorlopig beperkt tot 250 panden. De website voor Luxemburg is klaar, maar kan door de coronamaatregelen nog niet gelanceerd worden.
Luxury Leads zet niet alleen in op online. Het publiceert ook het zesmaandelijkse lifestylemagazine Luxury Leads Magazine. Dat is toe aan zijn zevende editie. Daar komt nu het zesmaandelijkse Luxevastgoed.com Magazine bij. De twee gratis magazines hebben een oplage van respectievelijk 15.000 en 12.000 exemplaren.
Het bedrijf realiseerde het voorbije jaar een omzet van 600.000 euro. Binnen 12 tot 18 maanden moet dat meer dan 1 miljoen euro zijn. Al vanaf het eerste jaar kwam het bedrijf uit de kosten. Pas met de lancering van de website in Nederland kwam er een tweede medewerker bij.
De marketing gebeurt zeer doelgericht. De rijkste 500 Belgen krijgen de magazines toegestuurd. Duizenden exemplaren bust Deroose met zijn bestelwagentje in de exclusiefste wijken van het land. ‘Zo weet ik precies waar mijn doelgroep zit.’

https://www.tijd.be
Patrick Luysterman
19 maart 2021

Terug naar boven
Sluit menu De Beer & Partners BVBA